Харківський історичний музей
Замовлення екскурсій
 +38(057)7313568

Сьомий день проєкту «Азимут культурного розвитку»

  9 серпня 2019, 21:34


У п’ятницю, 9 серпня, відбувся сьомий день проєкту «Азимут культурного розвитку», який подарував музейникам Харківщини багато цікавої та корисної інформації. Цього разу учасники вчилися залучати до музейних проєктів представників місцевих громад та інвестиції.

На лекції експертки з залучення громади до створення музейних проєктів, заступниці генерального директора з наукової роботи Одеського муніципального музею особистих колекцій ім. Б.А. Блещунова Зої Шинчук музейники дізналися про переваги такої співпраці і механізм її втілення в життя.

Партнерство з громадою вкрай потрібно культурним установам, бо надає їм можливість підтвердити свою необхідність суспільству та отримати дієвий інструмент впливу на громаду. Також такі проєкти допомагають музеям підвищити професійний рівень співробітників. А ще – знайти нових друзів!

«Культурним інституціям важливо співпрацювати з громадами, бо вони існують у суспільстві та створені, щоб служити й працювати для нього, – зазначає Зоя Шинчук. – Коли ми співпрацюємо з місцевою громадою, по-перше, допомагаємо її представникам зрозуміти, для чого потрібен музей. По-друге, несемо освітню функцію й підтримуємо загальнокультурний рівень громади. По-третє, надаємо людям можливість проявити себе з найкращих сторін, розвивати свої творчі навики та самореалізовуватись».

Перед тим, як реалізовувати партнерській проєкт, кожен музейник повинен чітко зрозуміти його мету, сформулювати концепцію, визначити цільову аудиторію та набрати команду, яка втілюватиме його в життя. Співпрацювати культурним установам потрібно як із громадськими організаціям, так і з бізнесом, який має стати рушійною силою культури.

«Бізнес – це не абстрактне поняття, а конкретні люди, які також є членами місцевої громади, – підкреслює Зоя Шинчук. – Я думаю, що в інтересах кожного члена цієї спільноти, зокрема бізнесменів, жити та виховувати своїх дітей в культурному середовищі. Навряд чи людина, яка веде великий бізнес, хотіла би, щоб її дитина росла серед неосвічених людей. Культура є тим фундаментом, на якому базуються людські цінності. Відповідно, бізнес повинен допомагати культурі зростати ширше, швидше, а музей в свою чергу має змінювати якість життя самого бізнесмена, його оточення та родини».

На лекції з експерткою з питань музеєзнавства й музейних комунікацій, директорки Одеського муніципального музею особистих колекцій ім. Б.А. Блещунова, віце-президентки IKOM Світлани Остапової учасники проєкту заглибились у музейний маркетинг та дізналися про порядок залучення інвестицій до культурних установ.

Частину коштів музей зазвичай отримує за рахунок державного фінансування, але цієї суми часто не вистачає. Де взяти решту грошей – ключове питання.

«Коли наша музейна публіка збирається, я часто чую: «Нам гроші не дають», – стверджує Світлана Остапова. – Але ніхто не прийде і не дасть грошей. Це частина вашої роботи – отримати фінансування. На жаль, рік від року державне фінансування не збільшується. Все більше зарубіжних практик приходить до нас і таке поняття як музейний маркетинг зустрічається все частіше. Ми повинні розуміти, що музей є джерелом музейного продукту. Потрібно створити продукт і просунути його, таким чином заробити невелику частину грошей. Решту грошей можна отримати за рахунок залучення інвестицій. Інвестиції можуть бути у формі прямих фінансових вкладень, а також у вигляді партнерських послуг, волонтерської участі й креативних ідей. Тому потрібно чітко розрізняти це і використовувати всі можливості».

Під час практичних занять музейники розбилися на команди, щоб визначити найважливішу проблему, яка непокоїть їхню громаду, та склали концепцію партнерського проєкту з громадою для її вирішення. Також презентували свої ідеї представникам влади, бізнесу, суспільства й ЗМІ, які дали їм поради з їх удосконалення.

Також була проведена панельна дискусія «Партнерство з музеєм», в ході якої учасники обговорили актуальну тематику.

Проєкт «Азимут культурного розвитку» реалізує Харківський історичний музей ім. М.Ф.Сумцова за підтримки Українського культурного фонду та Харківської обласної ради.

#АзимутКультурногоРозвитку #заПідтримкиУКФ #програмаНОРД

*Зміст даного повідомлення не є офіційною позицією УКФ.