Харківський історичний музей

Деякі питання історичного краєзнавства в науковій, навчальній та виховній роботі Харківського державного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди

Конференція, присвячена 75-річчю Музею Слобідської України ім. Г. С. Сковороди

Ксьонзенко М.І. М.І.

Тези наукових доповідей (повідомлень)

 

Історичне краєзнавство є одним з важливих джерел формування національної свідомості, відродження духовності та історичної пам'яті українського народу, виховання патріотизму, що в умовах розбудови незалежної української держави набуває великого значення  у всіх сферах громадсько-політичного життя.

За останні роки створені сприятливі умови для широкого розгортання цієї важливої роботи: введення в усіх освітніх  закладах викладання історії України, у вузах - нового предмета - народознавства (українознавства), зняття обмежень у користуванні певною категорією архівних матеріалів тощо.

У Харківському державному педагогічному уніврситеті ім. Г.С.Сковороди традиційно зверталася значна увага на різні аспекти  історичного краєзнавства учбових предметів. Це дало можливість за короткий час підготувати і видати навчальний посібник з народознавства "Рідний край", авторами якого є великий колектив науковців і викладачів університету. Цим започаткована серія майбутніх видань з історії Слобідського краю, його національно-культурних, соціально-економічних та  інших особливостей.

Головним осередком навчальної і дослідницької роботи у галузі історичного краєзнавства в університеті стає сектор історії України. Крім загального курсу з історії України,  в якому виділяються спеціальні теми з історії Слобожанщини, також читається курс "Історія рідного краю (Слобожанщина)". Все більше студентів при написанні рефератів, курсових та дипломних робіт звертаються до краєзнавчої тематики. Активізуються дослідження Слобідського краю. Показово, що більшість аспірантів сектору обрали теми дисертацій з історії Слобідської України.

Закріплення певних досягнень і подальший всебічний розвиток  історичного краєзнавства вбачається в колективному підході всіх секторів університету, співпраці з іншими учбовими і науковими закладами. Особливо активним має стати співробітництво з Харківським історичним музеєм, як у науковій, та і у виховній та навчальній роботі (організація екскурсій, читання учбових лекцій на базі музею). Корисною була б допомога Харківського історичного музею в розпочатій роботі по створенню музею історії педагогічного університету.